Aktivitetsplanera

Aktiviteter hanteras för effektiv implementering!

MeetingSphere Action Tracker Tool ger effektiv planering och uppföljning av beslutade aktiviteter för team som saknar delad infrastruktur. Mycket användbart när man driver projekt tvärs organisationer t.ex. vid Open Innovation där olika företag samverkar.

En "Action" är det som är värt att kontrollera och följa upp i grupper eller kommittéer. En "Action" specifiseras av:

  • sin titel, t.ex. "Implementera en ny workshop-lösning"
  • personen ansvarig för aktivitetens genomförande
  • aktivitetens prioritet
  • aktivitetens "färdig" datum (due date)
  • aktivitetens status, dvs dess progress från 0 - 100% färdigt.

 

MeetingSphere Rating Tool

 

För varje "Action" finns det en:

 

  • Decision Log - för att beskriva detaljerad specifikation av uppgiften, som t.ex. budget, resursförutsättningar, avgränsningar i uppgiften.
  • Report Log - är en skrivyta som tilldelas ansvarig person att använda för att skriva eller bifoga statusrapporter.
  • Discussion Panel - används av gruppens medlemmar för att dela relaterad information.

 

Användning av MeetingSphere Action Tracker

 

Typiskt så loggas "Actions" sist i beslutsprocesser. Där har då fastställts VAD som skall göras, VEM som skall ansvara, NÄR det skall vara klart, vilken PRIORITET som gäller, och vilka förutsättningar som gäller för genomförandet.

 

Därefter genereras rapporten från denna session och distribueras till intressenter. Sen stänger man den aktuella sessionen och flyttar över de fastställda "Actions" till en ny session som då faciliterar implementeringen.

 

Upplev själv enkelheten med MeetingSphere Action Tracker Tool. Prova gratis redan idag.

 

MeetingSphere Action Tracker Tool

Hur man ...

Engelsk introduktion

Välj språk

 

English

MeetingSphere

MeetingSphere

Svenska

CCG YouTube

Copyright © 2009 - 2017, CCG Europe AB

All Rights Reserved